vrijdag 26 maart 2010

Hoewel mijn koelkast het begeven heeft begint het leven en het werk hier aardig op gang te komen. Sinds deze week voor het eerst Franse les, ik ga als een trein, oui, je suis! Morgen ga ik met met Russische klasgenoot Nicolai naar Emmaus, een christelijk kringloopwinkel-project waar veel van de klasgenoten werken/wonen omdat ze net in Frankrijk zijn en door taal of paspoort geen gewoon werk kunnen vinden.

Verder ga ik op zoek naar echte "Limoges" klei, de kaolin groeves zijn hier zo'n beetje uitgeput dus gebruiken we klei uit bijvoorbeeld Brazilie. Dat staat mij tegen, dus ik ga graven!


Een voormalige kaoliengroeve.

Een voormalige granietgroeve.
Beiden hier in de buurt.

Een nieuwe werkplek, volop de ruimte nu.


Lemon Love, eindelijk klaar.

Tussen de middag picknicken in de eerste zon.

Mijn vriend Guillaume met zijn werk in porselein.

Pierre, gaststudent met getatoeerde sproeten die hier aan een porseleinen hond werkt.

Porseleinen karaf-vaas, klaar voor de oven.

Houten model van nieuwe karaf-vaas, klaar om een mal van te maken.

1 opmerking: